onsdag 10 augusti 2011

Goda köttbullar


Köttbullar är SÅ gott och så lätt och snabbt att göra. Jag gör alltid mina köttbullar i ugnen och sen steker dem lite snabbt efteråt för att få fin stekyta. Det kräver inte lika mycket tid vid spisen så om man enbart skulle steka dem. I måndags gjorde jag ett gäng köttbullar och serverade gräddsås och broccoli/blomkålsmos till. Moset fick mycket bra betyg av alla. Sambons son sa att det var godare än potatismos!

Goda köttbullar
4 pers

500g köttfärs
1 hackad gullök
1 ägg
1 dl grädde
1 tsk salt
1/2 tsk vitpeppar
1 krm ingefära
1 krm kryddpeppar
smör

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienserna. Rulla bullar och lägg på smord plåt. Grädda i ugnen 10 min. Stek dem i stekpanna så de får fin stekyta.

5 kommentarer:

  1. Ser verkligen gott ut, det ska jag absolut prova framöver!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra betyg, från ett barn också. Det är ju alkisar och barn som säger sanningen ;)

    SvaraRadera
  3. Receptet på moset önskas :-)

    SvaraRadera
  4. Receptet på moset kommer läggas upp inom kort:-)

    SvaraRadera