söndag 4 september 2011

Underbara helg!


Hej på er! Jag har haft en underbar helg med min sambo. I fredags så var det fotbollskväll m plock-tallrik och vin. Tallriken består av rostbiff, salami, ost, oliver, syltlök(jag älskar syltlök!), olivröra, egen odlade tomater, ölkorv och marinerade vitlöksklyftor. Igår så blev det ett riktigt långpass på björnön. Vi började på södra björnön och gick in på milspåret. Promenerade 6 km och sprang 4 km. När vi kom tillbaka tog jag av mig mina skor och testade barfotalöpning för första gången. Gud vilken skillnad! Jätteskönt att känna gräset mellan tårna:) Det tog väldigt mycket på vaderna kände jag. Sprang barfota i ca 5 min. Enligt Jonas Colting ska man börja smått med barfotalöpning så fötter och vader vänjer sig. Man kan få riktigt ont annars. 5-10 min före eller efter sitt vanliga pass är en  bra början och sen öka på tiden vart eftersom. Efter barfotalöpningen blev det 40 grodhopp, 100 situps, 30 rygglyft och 10 armhävningar. Jag är ju inte jättevan vid styrketräning så jag var ganske slut efter detta:) Stretchade minst 15 min efter. Det var soligt och fin igår så vi fick massa D-vitamin också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar