tisdag 20 december 2011

Vörtbröd LCHF

Här om veckan så testade jag att göra vörtbröd. Jag använde vanlig vörtmix som man hittar i alla livsmedelsbutiker så här års. Visst den innehåller lite konstigheter men slår man ut det på varje brödbulle så blir det minimalt.


Vörtbröd
ca 12 st

8 ägg
2 msk sukrin
1/2 krm stevia
100g smält smör
2 dl grädde
2 dl kokosmjöl
1/2 dl pofiber
3 msk fiberhusk
1 msk bakpulver
2 msk vörtmix

Vispa ägg och sötning i minst 5 min. Häll i smör och grädde. Blanda övriga ingredienser och häll i smeten. Vispa så det precis blandar sig. Låt stå och sväla i 10 min. Forma bollar och lägg på plåt med papper. Grädda i ugnen i 10 min på 175 grader.

1 kommentar:

  1. Mina är fina men väldigt degiga. Det blir dubbla gräddningstiden för mig! Jättegoda dock!

    SvaraRadera