onsdag 19 oktober 2011

Chokladkaka lchf

Just nu så bakar jag väldigt mycket och har massa idéer på lager som vill ut och testas. Denna chokladkaka har jag bakat flera gånger och den är SÅ god. Sambon har med sig den ist för mackor till jobbet. Han står sig bättre på kakan:) Och den är ju bra mycket nyttigare än mackor. Receptet är faktiskt kanelkakan som jag bara bytt ut kanelen mot 2 msk kakao.


5 ägg
1.5 dl kokosmjöl
0.5 dl pofiber
100g smält smör
2 dl grädde
3 msk sukrin
1/2 krm stevia
2 msk kakao
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1/2 citron(saften)

Sätt ugnen på 175 grader(varmluft). Vispa ägg, sukrin och stevia. Blanda i smör, grädde och citronsaft. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner det i äggsmeten så det precis blandar sig. Häll smeten i smord och brödad(pofiber el kokosflingor) form. Grädda i ca 20 min.


4 kommentarer:

  1. Var hittar man alla dessa ingridienser? Stevia, kokosmjöl och pofiber?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På mataffären och hälsokosten.

      M v h Maria

      Radera
  2. Tack för många bra recept har pröva gor den kaka i dag skall gör mig lite kaffe och pröva en nu tack för en bra blogg

    SvaraRadera
  3. Nä, denna var inge god! :(

    SvaraRadera