torsdag 6 oktober 2011

Kanelkaka LCHF

Här kommer äntligen receptet på kanelkakan. Det blev lite sent igår så jag orkade inte lägga ut receptet då. Men den som väntar på något gott.....

Jag tog med mig kakan till jobbet idag och alla tyckte den var god! Några blev förvånade att den kunde var så god. Men det är ju inge socker eller mjöl i?! Kul att inbitna kolhydratätare gillar kakan:)


Kanelkaka

5 ägg
1.5 dl kokosmjöl
0.5 dl pofiber
100g smält smör
2 dl grädde
3 msk sukrin
1/2 krm stevia
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 tsk kanel
1/2 citron(saften)

Sätt ugnen på 175 grader(varmluft). Vispa ägg, sukrin och stevia. Blanda i smör, grädde och citronsaft. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner det i äggsmeten så det precis blandar sig. Häll smeten i smord och brödad(pofiber el kokosflingor) form. Grädda i ca 20 min.

3 kommentarer:

  1. Låter väldigt gott.. Tänkte bara höra... Är kokosmjölk samma som mixade kokos flingor??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte samma som mixade kokosflingor. Använder man kokosflingor blir det omelett:(. Jag använder mig av denna: http://www.lchfbutiken.se/15/kokosnotsmjol-eko

      Radera
    2. Ok ok tack... Handlade kokosmjölk på hälsokost idag.. Hoppas det fungerar... :))

      Radera