lördag 2 april 2011

Nya tag

Nu har det gått en vecka sen sist jag skrev nåt här. Jag har haft fullt upp med jobb och ingen ork att blogga. Jag måste erkänna att jag har slarvat med maten sen jag blev frisk från magsjukan. Har ätit lite pasta, ris och bröd. Lite godis och chips åkte ner förra helgen också.... Och vad har det lett till? Jo jag har mått piss! Magbesvären har kommit tillbaka, jag har varit trött och orkeslös. Känt mig allmänt nere helt enkelt. Så vad har jag lärt mig av denna veckans fuskande? Jo, jag mår inte bra av att äta för mycket kolhydrater. Så nu är det nya tag som gäller och jag hoppas att ev snedsteg inte blir så många och långvariga framöver. Nu har jag ju fått svart på vitt att kolhydraterna gör min kropp sämre. Men jag vet att jag kommer unna mig lite kolhydrater ibland. Livet skulle bli så tråkigt om man var tyungen att avstå från allt onyttigt ALLTID. Sen får det inte bli att jag unnar mig varje helg såklart men vid speciella tillfällen(bröllop, kalas ect) kan en kaka eller två få trilla ner i magen. Och vad vore grillsäsongen utan sambons färskpotatissallad(med måtta såklart och inte varje dag).

Ni som äter lågkolhydratkost. Hur reagerar era kroppar om ni fuskar ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar