onsdag 10 februari 2016

Hälsokontroll


Igår var jag på hälsokontroll igen på kvinnokliniken här i Västerås. Allt såg bra ut och jag är helt fri från cancern. Det är en sån lättnad varje gång man går därifrån med ett bra besked. Man är ju alltid så nervös inför dessa kontroller. Jag ställer alltid in mig på det värsta. Det är nog ett försvar för OM det skulle vara så att de hittar något så vill jag "vara förberedd". 

Jag fick tyvärr inte träffa min ordinarie läkare utan en jag inte träffat tidigare. Ni som följer mig på instagram såg redan igår att jag inte var så nöjd med henne. Undersökningen gjorde hon bra men hon började ifrågasätta det jag och min läkare kommit överens om. Och så ville hon att jag skulle börja äta östrogen. Jag känner att så länge jag fungerar normalt och inte lider av vallningarna m.m så tänker jag inte ta östrogen. Sen reagerade hon på att jag fick gå på kontroll var 3:e mån de första 2 åren och inte var 6:e som det normalt är. Hon frågade vad jag hade gjort för att övertala min läkare till det då de har så få tider. Jag och min läkare har kommit överens om detta pga att jag är så orolig och ska känna mig trygg. Det är tråkigt att jag ska behöva "försvara mig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar