tisdag 14 april 2015

Åldrats 15 år på några månader

Ja det är precis det jag gjort. När jag opererades i oktober för livmoderhalscancer så tog de även bort mina äggstockar. I och med det så hamnade jag i klimakteriet ett antal år för tidigt. Normalt så hamnar kvinnor i klimakteriet vid 50 års ålder men jag är där nu och jag fyller 35 år. Det tog inte många dagar innan jag kände av svettningar på nätterna t.ex. Nu får jag vallningar ett par gånger per dag. Jag har valt att inte ta östrogen utan låta kroppen få arbeta själv. Men lite hjälp på traven får den. 


Nämligen buckthorn- 2 veckor efter operationen kände jag att mina ögon blev väldigt torra och var det i flera veckor. De sved och gjorde ont. Jag fick tips från några kollegor att börja äta dessa då de hade hjälp dem. Jag åt en kur under 2 månader då jag tog 2 kapslar/dag och nu äter jag 1 kapsel/dag och mina ögon är mycket bättre. Jag kan känna av dem på kvällarna när jag blir trött men dagtid är de som vanligt och jag är så glad för det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar