torsdag 13 november 2014

Småkakor med Pepparkakssmak

Nu är det inte långt kvar till 1:a advent och jag har börjat julbakat lite smått. Igår provade jag att baka småkakor med smak av pepparkaka och de blev så goda. Jag sötade med honung men det går lika bra att använda t.ex sötströ. 


Småkakor med Pepparkakssmak
ca 20 st

3 dl mandelmjöl
3 msk kokosnötsmjöl
2 msk vatten
1 msk flytande honung(eller 2-3 msk sötströ)
1 ägg
1 tsk bakpulver
1 msk pepparkakskryddor

Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan ägg, vatten och honung. Arbeta ihop till en deg. Rulla små bollar som du sedan plattar till lite. Grädda i 175 grader(varmluft) ca 8 min.


3 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av detta recept! Jag bakade dessa kakor idag och dom blev jättegoda :-) Mia

    SvaraRadera
  2. Dessa ska jag baka i helgen, älskar pepparkakor.
    Så glad att läsa att du fått ett positivt besked från läkarna.
    Eva

    SvaraRadera