tisdag 11 november 2014

Provsvaren


Idag på förmiddagen så blev jag uppringd av en läkare från kvinnokliniken i Linköping. Det knöt sig i magen direkt när han presenterade sig och sa att de hade fått mina provsvar. Jag har väntat i 6 veckor på dem och varje dag har varit jobbig. Rädsla, tårar och ångest men också en stark känsla att det kommer gå bra. Att från ena stunden vara "säker" på att det kommer gå bra till att bli livrädd att jag inte kommer klara detta. Jag har hela tiden försökt att tänka positivt fast det har varit svårt ibland. Min familj och nära vänner har varit ett sånt otroligt stöd under den här tiden. Tack alla för att ni funnits här<3

Provsvaren då?Jo jag kan med glädje berätta att de inte hittat någon mer tumör eller början på någon i det de opererat bort(livmodern, äggstockar och lymfkörtlar). Jag är så otroligt glad och tårarna bara sprutade efter jag lagt på luren. Ringde min sambo direkt och grina i telefonen. Fick fram att de ringt från Linköping och innan jag fick fram att det var glädjetårar hann han blir riktigt orolig. 

Tankarna snurrar såklart fortfarande. Jag kommer aldrig kunna slappna av helt. Och även fast jag känner en otrolig glädje så är jag arg. Arg för att jag fick cancer, arg för vad jag och mina nära och kära ha fått gå igenom, arg för att jag gått igenom denna operation i "onödan" och fått lymfödem och div andra biverkningar. Jag säger inte att jag ångrar operationen för det gör jag inte. Jag är glad att jag gjorde den. Och jag är glad att det inte hittade något mer. Jag skulle aldrig ha klarat av att inte genomföra operationen och vara orolig att det fanns något litet kvar som de inte sett på röntgen. Jag tror det är ganska vanligt att ha lite blandade känslor efter ett positivt besked. Och de sa läkaren också innan operationen. Att jag skulle säkert bli arg på honom om de inte hittade något. Men mest är jag såklart glad:) Glad för livet, glad för att jag slipper strålning och cellgifter, glad för att jag kommer få finnas för min son som jag var så rädd för att inte få vara. 

Nu ska jag försöka landa i allt detta. 

FUCK CANCER! 

2 kommentarer:

  1. Var glad att du slipper cellgift, ingen höjdare om jag får säga. genomgår Behandling för bröstcancer, 2 behandlinar kvar + strålning.

    SvaraRadera
  2. Den där jäkla cancern :( Vilket enormt positivt besked. Kramar

    SvaraRadera