måndag 17 november 2014

Min träning just nu


Ny vecka, nya möjligheter. Tänkte jag skulle berätta lite om min träning just nu. Det har snart gått 7 veckor sen jag opererades och det har hänt massor med min kropp. Från början kunde jag inte ta långa promenader eller styrketräna. Första promenaden var 1 km lång och tog 24 minuter. Idag har jag t.ex gått 1 mil på förmiddagen och igår var jag till gymmet på jobbet och körde styrketräning. Jag har fortfarande en lång väg att gå för att vara tillbaka i samma form styrkemässigt men det känns bra och det går framåt. Jag testade att springa lite på löpbandet igår också och det gick bra. Joggade 300 m och gick 200 m 4 gånger. För några veckor sedan trodde jag inte att jag skulle kunna springa alls pga av mitt lymfödem så det är en otroligt skön känsla att bara springa det lilla. Det är bara att kämpa på. Jag har som mål att kunna springa milen igen och det kommer jag klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar