tisdag 25 november 2014

Londonresan

Nu är vi hemma efter vår resa till London och det är faktiskt skönt. Det var jättekul att vara där men vi hade inte så tur med vädret. Regnade mest hela tiden så vi höll och inomhus. Vi hade tänkt gå på teater och winter wunderland men så blev inte fallet. Teatern hann vi inte med och det skulle ju inte vara så kul att gå på winter wunderland i spöregn. Så vi shoppade och åt gott på olika pubar istället. Vi kommer absolut åka tillbaka för att se mer av London. Planerar redan en till resa till sommaren faktiskt. Jag bjuder på lite bilder från resan.


På flyget blev det den obligatoriska proseccon och oliver till.


Väl framme i London så slöt vi upp med våra goda vänner Annika och Mikael som åkt en dag tidigare än oss.


Pubmaten var lätt att göra om så den passade mig. Här är en hamburgare utan bröd och jag valde bort pommes och tog sötpotatis istället.


Vi besökte olika pubar på resan och på en av dem så arbetade en svensk kille som vi fick provsmaka öl av. Han kom med små söta glas med öl från ett litet lokalt bryggeri. Jag tycker öl är gott men dricker det inte i mängder. Brukar smaka en eller två klunkar av sambon ibland. Men denna var ju så liten, typ 3 cl så den drack jag:)


Innan jag åkte till London hade jag planerat att jag skulle äta fish and chips så det blev det. Gud så gott det var! Men fisken var så stor så Marko fick ta hälften.


Vi besökte såklart Harrod´s. Vilket varuhus! Och sjukt mycket folk. Jag tycker det är jobbigt med stora folksamlingar så jag fick lite smått panik ett tag. Deras julavdelning gillade jag mest. Så mycket fint.







Harrod´s choklad avdelning  


En supergod lax med spenat, parmesan och sallad som vi åt på The Swan.


Jag älskar minioner och blev så glad när jag hittade denna tröja i en butik:)


I väntrummet för att få prova kläder på Victoria´s Secret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar