tisdag 28 oktober 2014

Jag är rädd

Igår kväll var det många tankar som cirkulerade i huvudet. Kollade på "tillsammans mot cancer" galan och grinade mig igenom den som många andra. Efteråt så kunde inte tårarna sluta. Jag grinade i sängen medans min sambo höll om mig. Jag är rädd. Rädd för vad provsvaret efter operationen ska visa. Rädd för att de har hittar något mer. Rädd för att jag ska behöva strålning. Rädd för att jag ska behöva cellgifter. Rädd för att jag kommer gå att oroa mig hela tiden även om provsvaren inte visar något. Tänk om den kommer tillbaka? Hur går man vidare? Läkarna säger att de "tror" att jag är färdigbehandlad men vi vet ju inte säkert innan provsvaren har kommit. Det är SÅ jobbigt att vänta på provsvaren. Jag har tid hos min läkare den 13 nov OM provsvaren har kommit. Annars flyttar han fram den. Hoppas verkligen att svaren har kommit så jag slipper vänta ännu längre.

1 kommentar:

  1. Åh, förstår dina tankar och rädslor! Kramar om dig och sänder mycket styrka till dig för att du ska klara av det jobbiga i ditt liv! <3

    SvaraRadera