onsdag 15 oktober 2014

Godmorgon!


Började dagen med rostad micromacka med massa bregott, salami milano och ost. Så gott! Och så lite kaffe på det också.


Idag ska jag till jobbet och hälsa på mina underbara kollegor. Vi har månadsmöte och det ville jag gärna vara med på så man inte missar massa info. Idag är det också "rosadagen" på jobbet. Alla som vill klär sig i rosa, vissa bakar och de som vill smaka skänker pengar till cancerfonden. Självklart kan man skänka pengar utan att äta av bakverken. Jag hade tänkt att jag skulle baka något gltenfritt/sockerfritt så det finns nyttigare alternativ för den som vill. Men jag har inte orkat tyvärr.


Igår var jag på min första lymfdränage/massage och det var jätteskönt. Det är en mjuk massage som ska hjälpa lymfvätskan att hitta nya vägar så svullnaden går ner. Jag blev även tejpad efter för extra hjälp. Fick välja färg på tejpen själv och jag valde ju såklart rosa:)

Det kommer ta några veckor innan jag får mina kompressionsstrumpor/byxor så jag var och köpte "håll in" byxor på Lindex. Gud så skönt det var att få på sig dem. Guld värt att få stöd för magen och låren. Nu kan jag promenera utan att få så ont som jag fick tidigare och jag kan gå på mycket fortare. När jag kom hem från sjukhuset så gick jag 1 km på 22 min, nu går jag samma sträcka på 11 min så det är lite skillnad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar