torsdag 4 september 2014

Undersökningen i Linköping

Igår åkte jag ner till Linköping för göra den inplanerade gynekologiska undersökningen under narkos. Allt såg bra ut enligt läkaren men de rekommenderar mig att göra den stora operationen för att vara säkra på att allt är borta. Den typen av cancer jag har kan komma upp på flera ställen samtidigt. Så även om den cancertumör de har sett är bortopererad så kan det finnas flera någon annan stans i livmoderhalsen/livmodern eller lymfkötlarna. Så jag har fått en preliminär tid för operation den 1 oktober. Det känns skönt att läkarna rekommenderade den så "slapp" jag ta beslut själv. När han även sa att cancern kan dyka upp på flera ställen samtidigt och att de inte vet om den gjort det så blev beslutet inte svårt. Jag kommer genomgå operationen.

2 kommentarer:

  1. Jag är säker på att du hade tagit rätt beslut för dig och framtiden även om läkaren gett dig ett val. Utplåna den bara!
    #döcancer

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det känns som ett bra beslut. Och som du skriver, bra att läkarna tyckte du skulle genomföra operationen, så slapp du själv ta beslutet.
    Många kramar!

    SvaraRadera