fredag 26 september 2014

Citron & Ingefära Dryck

Citron och ingefära dryck är en riktig dunderdryck som stärker immunförsvaret och är renande. Drick den med fördel en stund innan frukost. Jag har druckit detta under hela veckan jag har varit hemma och vabbat med Måns. Vill ju inte bli sjuk nu när operationen är så nära. Jag har inte blivit sjuk än så jag håller tummarna att jag inte blir det heller. Även Måns har druckit den och han gillar den jättemycket. Drick den varm eller kall, jag föredrar varm.


Citron & Ingefära Dryck

1 liter vatten
1½-2 st ekologiska citroner
2 cm färsk ingefära

Koka upp vattnet i en kastrull och ta bort det från värmen. Pressa i saften från citronen och skivad ingefära. Låt dra i 10 min, sila. Häll upp i tillbringare eller flaska och förvara i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar