måndag 5 maj 2014

Efterrätt med citron, vanilj & kaksmulor

Här kommer receptet på den goda efterrätten jag gjorde till valborg. Den här efterrätten var en av dem bästa jag gjort sa sambon och jag kan inte annat än hålla med. Så fantastiskt gott! Kaksmulorna och lemon curd kan förberedas dagen innan om man vill.


Till 6-8 port behövs:

1 sats Lemon Curd

Kaksmulor
100g smör
1 1/2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
1/2 tsk vaniljpulver
1 dl hackade hasselnötter
3 msk sukrin
1/2 krm stevia

Smält smöret i en kstrull och blanda i övriga ingredienser. Bred ut smeten på plåt m papper. Grädda i ugn på 175 grader(varmluft) i ca 8 min. Låt svalna helt.

1 sats Vaniljkräm

Bryt kakan i bitar och smula ner. Varva kaksmulor, vaniljkräm och curd i glas eller skålar. Jag hade 2 varv och avslutade med lite smulor. Toppa med skivade jordgubbar. Ät och njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar