måndag 14 april 2014

Regn, hagel & tonfiskröra!


När jag kom hem från jobbet idag sken solen och det var 13 grader varmt. Underbart! Jag bytte om till träningskläder och precis när jag skulle gå ut såg jag små stänk på backen. Tog på mig en jacka för säkerhetsskull. Jag hann inte mer än halvvägs till bilen innan himmelen öppnade sig. I spöregn och hagel körde jag till björnön och tänkte att det lättar snart. Jag satt i bilen i typ 10 min och undrade vad jag gett mig in på. Men så tänkte jag jag att det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder och steg ur bilen. 


Efter 5 min duggregnade det bara och solen tittade fram igen. Det blev 5 km idag och när jag åkte hem så började det spöregna igen. Snacka om att ha tur med vädret:)


Väl hemma slängde jag ihop tonfiskröra till middag. Alltså denna tonfiskröra är så god. Har ni inte testat den så gör det:). Till en person behövs:

1 burk/påse tonfisk(i vatten)
100 g färskost
2 msk citronmajonnäs
1 kokt ägg
1 msk fryst persilja
2 msk hackad röd lök
salt & peppar

Blanda samman med gaffel och ät direkt. Enkelt, snabbt och fantastiskt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar