onsdag 19 mars 2014

Fylld Kycklingfilé

Fylld kycklingfilé har jag funderat på länge att jag ska göra och idag tog jag tag i saken:) Riktigt gott och det kändes så lyxigt att äta lite "finare mat" såhär mitt i veckan.


Fylld Kycklingfilé
4 port

4 kycklingfiléer
200 g färskost(naturell)
1 påse tomat & mozzarellamix
1 skivad mozzarellaost
8 skivor parmaskinka
salt & peppar

Blanda färskost och kryddmixen. Skär kycklingfilén på långsidan som om du skulle dela den men skär den inte helt igenom. Vik upp filén så insidan är överst. Salta & peppra. Lägg en mozzarellaskiva och en klick färskost på varje filé och vik ihop dem. Linda skinkan runt filén och lägg dem i smörad form. Tillaga i ugn på 175 grader(varmluft) ca 25 min. Servera sallad och en god sås till.


Denna mixen använde jag till kycklingen. 


De senaste ca 10 åren har jag aldrig köpt sås på påse då de innehåller massa konstigheter. Men denna är faktiskt "ren" så den blir det ibland. Perfekt när man är lite lat och vill att maten ska gå fort:) Perfekt att dippa grönsaker i också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar