onsdag 12 februari 2014

Stressig morgon

Godmorgon! Idag fick man en härligt stressig start där nästan allt strulade. Allt flöt på som vanligt till en början men när det var dags för Måns att borsta tänderna började stressen. Vi har samma rutiner varje morgon och när klockan är 6.45 så är det dags för tandborstning för att vi inte ska behöva stressa för att komma i tid till skola och jobb. Jag gjorde i ordning tandborsten och när Måns skulle ta den så tappade han den. Det blev tandkräm på tröja, byxor, golv och duschdraperi. Måns blev ledsen men jag sa att det inte var någon fara och att han skulle bosta tänderna så fixar jag fram nya kläder och torkar upp på golvet. När det var dags för han att byta kläder så fick han inte av sig byxorna och blev ledsen igen stackarn. Jag lugnade honom och hjälpte han med kläderna och sa att han kunde börja sätta på sig overallen(nu började det bli lite bråttom). Det visade sig att dragkedjan på den hade gått sönder så det var bara att ta jacka istället och hoppas att termobyxorna ligger kvar på hyllan på skolan, men jag packade ner överdragsbyxor för säkerhets skull. Som avslutning på morgonen så var Måns vinterkängor blöta och han hade bara vita tennisskor som han fick ta till skolan. Som tur är har han stövlar där som jag hoppas han kommer ihåg att ta på sig när han ska ut och leka idag:) 
 
Så, det var 10 min av min morgon;) Hoppas ni får en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar