söndag 9 februari 2014

7.5km i duggregn


Dagens träning blev 7.5km löpning i duggregn. Regnet är inte ett stort problem för mig att springa i. Med rätt kläder funkar nästan alla väder. Det jag däremot tycker är jobbigt är att jag har glasögon som blir helt prickiga av regnet. På sommaren brukar jag springa med keps när det regnar men nu när man vill ha lite varmt om öronen så blir det lite drygt. Jag sprang 3 varv i 2.5km spåret och efter första så åkte glasögonen av. Jag såg suddigt typ halva andra varvet innan ögonen vande sig. Funderar på att skaffa linser, det skulle ju vara toppen vid sånt här väder. Vid lite längre pass så är det skönt att ha musik att lyssna på och då är IQ-bältet toppen.


2.5km spåret på Björnön sandas och plogas så det är nästan alltid okej att springa där på vintern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar