fredag 22 november 2013

Thaigryta m kyckling & minimajs


Jag blev så sugen på thaigryta när jag såg att Ryskadockor lagat det för några dagar sedan. Så igår var jag bara tvungen att göra en själv:). Måns tyckte den var jättegod. Han var så söt och sa: mamma, kan du inte spara lite till nästa vecka när jag är hos dig? Tror jag kommer få göra denna ofta:). 

Jag använde lite honung i receptet. Klarar du inte det söta så uteslut det.


Thaigryta m kyckling & minimajs
4 port

3-4 kycklingfiléer
1 röd lök
1/2 lime(saften)
1 msk röd curry
ev 1 msk honung
500g kokosgrädde(jag använder Santa Marias)
1 msk tamarisoja
1 burk minimajs
smör/kokosolja
salt & vitpeppar

Jag vill äta grytan med sked så jag skär kycklingen i lagom "skedstora" bitar. Bryn kycklingen i smör. Skiva löken och lägg i det. Krydda med salt och vitpeppar. Pressa över limesaften och ha i den röda curryn och ev honung. Låt puttra ett par minuter så kryddorna kommer fram. Tillsätt kokosgrädde, soja och minimajs i mindre bitar. Låt puttra i 15-20 min. Vi hade kokt broccoli, blomkål och gul morot till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar