torsdag 21 november 2013

LCHF-gröt med Mandelmjölk


I morse gjorde jag en variant av lchf-gröten jag brukar göra. Jag bytte ut grädden mot osötad mandelmjölk. Har någon av er testa alpro mandelmjölk? Jag tyckte den var helt okej och det var jättegott med mjölk till gröten då jag alltid ätit den utan förut.


LCFH-gröt m mandelmjölk
1 port

2ägg
1 dl mandelmjölk
1 msk kokosmjöl
1 tsk vaniljpulver
1/2 tsk kanel
smör

Vispa ihop alla ingredienser utom smör. Smält smöret i kastrull eller stekpanna och häll i smeten. Rör smeten fram och tillbaka(skrapa botten) tills den stelnar och får grötkonsistens.


1 kommentar:

  1. Har aldrig testat mandelmjölk men tänkt göra det ;) ska bara....... Jag äter ofta denna gröt fast på kokosmjölk o utan smör, kryddad m kanel o kardemumma mmmm gott!

    SvaraRadera