lördag 16 november 2013

Köttfärssås med kryddig korv


Den här köttfärssåsen/grytan gjorde jag för ett tag sedan. Vi äter ofta köttfärssås och det är roligt att variera den lite. Här har jag gjort en variant med kryddiga korvar och det var riktigt gott!


Köttfärssås m Kryddig korv
6-8 port

800g blandfärs
500g passerade tomater
1 hackad gul lök
2 vitlöksklyftor
3 kryddiga korvar(jag tog chorizo)
1 msk oxfond
2 msk röd pesto
2 msk tomatpuré
1 msk oregano
salt & svartpeppar
smör 

Bryn färsen i smör, till sätt lök och korv och låt fräsa nån minut. Tillsätt övriga ingredienser och låt puttra under lock 30 min. Vi hade broccoli och shirataki till men smörstekt vitkål är gott till också.


2 kommentarer:

  1. Korv i köttfärssåsen har jag aldrig testat och aldrig ens funderat på att testa... förrän nu. Lät ju riktigt smarrigt.

    SvaraRadera
  2. Låter gott med kryddig korv!
    Ha en fin dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera