tisdag 26 november 2013

Kokostoppar m Saffran & Vanilj


Godmorgon! Hoppas ni får en trevlig tisdag. Här kommer ett recept på juliga kokostoppar/bollar som fått smak av saffran och vanilj.


Kokostoppar m Saffran & Vanilj
ca 25-30 st

75 g smör
1/2 g saffran
250 g kokosflingor(jag använder ekologiska)
2 ägg(jag använder ekologiska)
1 tsk vaniljpulver
2,5 msk sukrin+ eller annan sötning efter smak

Smält smöret och ha i saffran, låt svalna. Blanda ihop med övriga ingredienser och låt svälla 10 min. Klicka ut på plåt med papper och grädda i ugnen ca 10 min på 150 grader(varmluft)


3 kommentarer:

  1. Vilka goda! De här ska jag göra på lördag till adventsfika! Tack för receptet! :)
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar receptet:) Ska bli kul att höra vad du tycker om dem när du bakat dem.

      Radera
  2. Gott! Jag har aldrig smaksatt med saffran, det måste jag komma ihåg att testa.

    SvaraRadera