lördag 19 oktober 2013

Paolos Bolognese

För ett tag sedan testade jag Paolo Robertos bolognese. Det som är riktigt bra med paolos produkter är att det är rena. Inga tillsatser eller konstigheter. I denna är innehållet: tomat, lök, olivolja, tomatpure, morot, selleri, vitt vin, vitlök, salt, oregano, lagerblad, fond av nöt, rosmarin, purjolök. Vi hade 500g köttfärs till en burk(står inte på burken hur mycket köttfärs man ska ha). Vet inte om vi hade för mycket köttfärs men 500g är ju lagom till 4 pers så det var det vi tog. Smaken då? Lite klen kan jag tycka. Men som bas när man vill att det ska gå fort med middagen tycker jag absolut den passar. Man kan ju krydda på lite extra själv. 




Vi hade shirataki nudlar, riven ost och broccoli till. Nästa gång tänker jag ha i mer kryddor och creme fraiche. Basen är inte så fet så jag stod mig inte så länge på detta. Skulle kanske haft mer ost till:)

1 kommentar:

  1. Ska kolla i butiken! Bra att ha när man har bråttom! :)
    Tack för tipset!
    Ha en fin lördag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera