måndag 30 september 2013

Pulled Pork

Pulled Pork har blivit så populärt på sista tiden. Jag har sett massa bloggare som gett sig på denna fantastiska maträtt. Så jag vill ju inte vara sämre jag;) Här kommer mitt recept. 


Pulled Pork
10-12 port

ca 2 kg fläskkarre
2 gula lökar
4 vitlöksklyftor
500g passerade tomater
3 msk ketchup(sockerfri)
1,5 msk oxfond
1/2 msk grovmalen svartpeppar
1 tsk salt

Lägg köttet i en gryta. Skär löken i stora bitar. Dela vitlöken i 2-4 bitar beroende på storlek. Lägg lök och vitlök i grytan. Blanda övriga ingredienser och häll det i grytan. På med locket och ställ grytan i ugnen i ca 5-6 timmar på 125 grader, jag körde varmluft. Vänd köttet med jämna mellanrum. När köttet är klar så kommer det dela sig så fort du sätter i gaffeln i det. Dra isär köttet med två gafflar och blanda det med såsen i grytan.



Vi hade sallad, oliver, syltlök, guacamole och fetaostkräm till. Supergott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar