måndag 1 juli 2013

Chokladfontän


Förra veckan fick jag hem ett paket från roligaprylar.se. Det innehöll en chokladfontän som jag skulle få testa! Jag älskar ju som ni vet choklad så jag blev jätteglad när jag blev tillfrågad om jag ville testa den. Igår var det premiär, mums!:)


Hur fungerar den då? Jo man smälter 300g choklad i vattenbad. Jag använde 200g Lindt´s 85% blandat med Madagaskar 70% från samma märke och hade i 1 tsk kokosfett för att chokladen skulle rinna bättre. Sätt chokladfontänen på heat och häll i den smälta chokladen, vrid knappen till heat+motor. Chokladen cirkulerar nu i fontänen och det är bara att börja doppa tillbehören. Vi använde jordgubbar, vindruvor och banan. 

En perfekt avslutning på en trevlig middag med goda vänner eller som fredagsmys. Barnen älskade den! Det kom kommentarer som "fett gott", "fett coolt", "det här måste vi göra ofta" :). Denna kommer nog gå varm här hemma på helgerna. Ett bättre alternativ till lördagsgodis för barnen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar