onsdag 26 juni 2013

Hemmaträning


Idag blev det ett styrkepass hemma efter jobbet. För ett tag sedan fick jag ont i vänsterfoten efter ett hopprepspass och har inte kunnat göra utfall på ett tag. Passade bra att jag hade min benböjsutmaning i samma veva. Jag tror att utfallen har hjälpt mig att hålla min höft i schack. För nu när jag inte kunnat göra dem så har höften kommit smygande och den ska inte få vinna. Jag vill inte göra nåt större uppehåll med löpningen så nu är det extra mycket fokus på att stärka höften. 

Jag har smygit igång med 5-10st utfall vid varje benpass några veckor nu. Men idag blev det fullt ut. Härligt! Passet jag körde idag var följande:

15 hantelsving(håll hantlarna i händerna och svinga armarna som när du springer)
20 utfall
Detta gjorde jag 3 varv i denna ordning

Efter det körde jag 
höftlyft 3x15
raka sidoliggande benlyft 3x10
100 crunches

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar