söndag 24 februari 2013

Lchf Gino


Jag gjorde en sån god och lätt efterrätt till melodifestivalen igår. En riktig klassiker, Gino fast med mörk choklad. Gino på mitt vis innehåller banan, jordgubbar och mango i min, och 85% choklad. Till det grädde. Galet gott! Klarar man inte av banan och/eller mango så byt ut dem till tex hallon och/eller blåbär. Jag klarar en liten portion av denna sen säger magen ifrån. Den är lätt att överäta så vid väl valda tillfällen blir det denna alltså:)


Till 6 pers behövs

2-3 bananer 
200g jordgubbar
1 mango
100g choklad(85%)

Skiva frukten och lägg i ugnsform. Bryt chokladen i bitar och strö över. Ställ in i ugnen på 175 grader ca 10-15 min. Servera grädde till.







3 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut! Får ta och prova vid nästa tillfälle det ska ätas lite gott.
    Ha en bra dag!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ser galet gott ut! Perfekt efterrätt!

    De två tesorterna som jag vann var jättegoda. De dricks till frukost de senaste dagarna. :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar Gino!!! Känner att det kanske är läge att bjuda på det i helgen :-)

    Kram!!!

    SvaraRadera