onsdag 30 januari 2013

ICAKlassikern

Jag håller på att genomföra en svensk klassiker fast på hemmaplan. Det är min arbetsplats ICA som ingått ett sponsringssamarbeta med En Svensk Klassiker. Sträckorna tas från tävlingsmomenten i klassikern men placeras istället i min skog, i mina vatten och på mina vägar. Tanken är att alla ska kunna vara med!

Man har 6 veckor på sig att utföra alla delmoment. Stäckorna är densamma som riktiga klassikern. Varje delmoment starta 6 veckor innan den riktiga.

  • Skidor, tävlingen pågår mellan den 20 januari och 3 mars
    Åk Vasaloppets 90 km. Alternativen till vanlig skidåkning är stavgång, rullskidor, rollerblades eller kälke med stavar alternativt en så kallad crosstrainer. Jag kör stavgång och ev crosstrainer då jag inte äger några skidor.
  • Cykel, tävlingen pågår mellan den 4 maj och 15 juni Cykla Vätternrundans 30 mil. Alternativen till vanlig cykelåkning är spinning, testcykel och armcykel. 
  • Simning, tävlingen pågår mellan 26 maj och 7 juliSimma Vansbrosimningens 3000 meter, du väljer själv om du vill simma i öppet vatten eller i simhall
  • Löpning, tävlingen pågår mellan 18 augusti och 29 septemberSpring Lidingöloppets 30 kilometer. Det är valfritt om du väljer att springa, jogga, gå, använda rullstol eller löpband. 

  • Jätteroligt upplägg då verkligen ALLA kan vara med. Vill du att din arbetsplats annordnar en klassiker? Gå in på http://arbetsplatsklassikern.se/ och läs mer.


    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar