tisdag 18 december 2012

Vörtlimpa LCHF

Idag provade jag att göra en vörtlimpa som visade sig vara ett lyckat expriment. Ska bli gott att ha skinka och pepparkakssenap på den i jul:). Brödet blev inte så högt så nästa gång jag gör det kommer jag dubbla detta recept.
 
 
Vörtlimpa
 
6 ägg
2 msk sukrin
1/2 krm stevia
1.5 dl vatten
3 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1-2 msk vörtkrydda
1 nypa salt
 
Vispa ägg och sötning pösigt, tillsätt vattnet. Blanda övriga ingredienser och tillsätt det i äggsmeten. Häll i en ugnsform klädd med bakplåtspapper. Grädda på 175grader(varmluft) i ca 1 tim.

4 kommentarer:

  1. Låter ju jättegott!:)
    Ha en fin onsdag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Gjorde ditt bröd idag, men lade till lite russin (ska jag ha vört ska vörten ha russin) istället för stevia och sukrin hade jag i lite agavesirap. Brödet blev helt suveränt! Tack!

    SvaraRadera
  3. Gjorde ditt bröd idag, men lade till lite russin (ska jag ha vört ska vörten ha russin) istället för stevia och sukrin hade jag i lite agavesirap. Brödet blev helt suveränt! Tack!

    SvaraRadera