lördag 27 oktober 2012

Kycklingsås till Shirataki nudlar

 
Till lunch idag gjorde jag en "pastasås" som jag hade shirataki nudlar till. Om ni inte testat dessa nudlar och saknar pasta så gör det. De smakar inte så mycket i sig själva men suger åt sig smak av sås och kryddor.
 
 
3-4 port
 
2 st kycklingfiléer
10 cm strimlad purjolök
1 pkt bacon
200g champinjoner
2 st vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
1 dl grädde
1 tsk sambal oelek
1 msk tamarisoja
2 tsk oregano
2 tomater
smör
vitpeppar
 
Skär kycklingen i mindre bitar och bryn i smör, peppra. Tillsätt strimlad bacon, purjolök och skivade champinjoner. Pressa i vitlöken. Ha i resterande ingredienser utom tomaterna och låt puttra 10-15 minuter. Ta stekpannan från värmen och tillsätt skivade tomater. Servera nudlarna till.
 
 

5 kommentarer:

  1. Det är rätt ok med shiratakinudlar. Men jag tycker att vätskan som de ligger i luktar väldigt skumt...
    Själva såsen låter jättegott! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den luktar lite skumt men man sköljer ju nudlarna innan tillagning så det försvinner. Ha en fin kväll du med!

      Radera
  2. Ser gott ut. Jag har inte testat dessa nudlar, men det är nog bara en tidsfråga. :-)

    SvaraRadera
  3. jag ska testa detta recept, men jag ska använda äggnudlar!! muahahahaha mumms!!! har du något emot det??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart har jag inget emot det, alla får äta vad de vill:)

      Radera