onsdag 3 oktober 2012

Kanelbullens Dag

I morgon är det kanelbullens dag. Syftet med dagen är att uppmärksamma den rika bulltraditionen som finns i Sverige, med speciellt fokus på den anrika kanelbullen, samt att öka konsumtionen av jäst, mjöl, socker och margarin. Jag bortser från det verkliga syftet för jag tycker ändå att det är lite mysigt med denna dag. Många kommer att äta bullar imorgon, lchf:are och andra. Det är ju "bara" en gång per år... På mitt jobb kommer de bjuda på bullar men jag kommer inte att äta någon "äkta". Om jag hinner kommer jag baka något av recepten här nedanför och mumsa på:). Hur gör ni imorgon?






4 kommentarer:

  1. Kanelbullar har alltid varit min absoluta favorit bara så gott! Men nu har jag inte ätit någon på säkert över 1,5 år, duktiga jag. Om jag ska baka tror jag att jag väljer något av recepten du lagt upp vi får se.

    SvaraRadera
  2. Jag tänker inte heller äta någon kanelbulle alls, varken "vanlig" eller lchf... för mig att äta godsak/fika tillhör ledig helgdagar... och imorgon är ju en vanlig arb.dag...
    men jag ska kika på dina recept till någon kommande bjudning med fikat på någon helgdag! :)
    ha en toppen kväll!
    Kram kram!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Jag tänker minsann sätta tänderna i en nybakad kanelbulle!... LCHF såklart ;)
    Ha en fortsatt bra kväll :)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte ätit någon Kanelbulle idag däremot har jag valt att uppmärksamma djurens dag som också infaller som dag men som tyvärr kommit skymundan pgr av kanelbullarna.

    SvaraRadera