tisdag 4 september 2012

Chokladbollar!!!

 
Vill du ha goda chokladbollar till kaffet? Här kommer receptet:) Jag sötade med flytande honung denna gång men det går ju såklart att byta till sukrin/stevia om man vill det.
 
 
Chokladbollar
ca 15 st
 
100g smör
2 dl mandelmjöl
1+1 dl kokosflingor
 1 tsk vaniljpulver
3 msk kakao
1 msk honung(eller annan sötning)
 
Blanda alla ingredienser till en deg(spara 1 dl kokosflingor att rulla bollarna i). Forma till bollar och rulla i kokosflingor. Förvaras svalt.
 

7 kommentarer:

  1. Har själv gjort säkert 10 varianter på chokladbollar och det blir gott varje gång! Mums :)

    SvaraRadera
  2. Mums mums. Har du testat att göra med bara kokosflingor i och inget mandelmjöl? Det är supergott men jag undrar vilket som är godast. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag inte. Men det låter gott så jag måste prova!:)

      Radera
  3. Mmm... gott! Måste testa! :)
    Ha en fin dag!
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Tänkte baka något gott till homepartyt i november..Kanske lite chokladbollar :)

    SvaraRadera
  5. Låter gott. Honung är perfekt att söta med om man vill söta (tycker jag). :-)

    SvaraRadera
  6. De var supergoda! Må så gott!

    SvaraRadera