fredag 17 augusti 2012

Undantag & vårrullar


Jag får ofta frågan om jag alltid äter lchf eller om jag unnar mig något "otillåtet" ibland.  Ja , jag unnar mig godsaker ibland. Vid väl valda tillfällen, typ födelsedagar och jul m.m. Speciellt jul:) Jag älskar julen och allt vad den innebär. En jul utan saffranskladdkaka är ingen jul t.ex:). Det jag har som "krav" när jag gör avsteg från kosten är att det måste ge mig något. Det måste vara värt att få lite problem med magen som jag brukar få. När jag unnar mig så är det oftast godis eller bakverk. Jag skulle aldrig unna mig pasta m köttfärssås t.ex. MEN jag unnar mig inte ofta. Kanske en gång i månaden om man slår ut det på ett år. Och jag frossar aldrig utan tar en bit kaka eller 5 st favorit godisar.

En sak som jag unnar mig ibland är vårrullar. Och då bara vårrullar som Eric har gjort. Eric är en kollega och god vän som är ifrån Filippinerna och han gör så fantastiskt goda vårrullar. Vårrullarna är fyllda med köttfärs och grönsaker och de doppas i en sås gjort på vinäger, tamarisoja och färskhackad vitlök. Så gott!


Detta blev min middag idag. 8 st vårrullar och dip! Imorgon ska jag öka distansen på löprundan så de extra kolhydraterna kommer väl till pass;)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att kunna unna sig ibland något sött utan att överäta! :)
    För mig skulle det tyvärr aldrig funka... om jag nån gång skulle tillåta mig att äta något "förbjudet sött" så skulle jag trilla "dit" och överäta på en gång...
    Önskar jag kunde vara som dig! ;):)
    Ha en toppen lördag!
    Kram kram

    SvaraRadera