fredag 31 augusti 2012

Fredagslöpning

 
Efter måndagens intervallträning hade jag träningsvärk i 2 dagar. Ni vet sådär ont att det är jobbigt att sätta sig på toalettstolen:). Men det är bra då vet man att träningen tar. Har vilat sen i måndags faktiskt. Vabbat med Måns hela veckan och spenderat tiden med att spela UNO, fia m pnuff och bamse-memory. Och myst massor! Idag hämtade Måns pappa honom och direkt efter stack jag och bonussonen Alexander ut och sprang. Det blev bara 2.5 km på Björnön men jag höll ett mycket högre tempo än jag brukar. Önskade jag hade haft klockan med mig för det var garanterat rekordtid! Fick ju lite draghjälp av Alexander som är en mycket snabbare löpare än vad jag är. Försökte hålla hans tempo så långt jag orkade men var tvungen att "släppa" honom vid den långa backen. Jag kom faktiskt inte så långt efter i mål så jag ä nöjd.
 
 
När vi kom hem körde vi lite styrkeövningar: plankan, armhävningar, rygglyft, höftlyft och tåhävningar.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar