tisdag 19 juni 2012

Stuvad vitkål m paprika och lök

Jag vet inte hur det är med er men jag är lite less på broccoli;). Det äter vi mycket här hemma för det är så enkelt, snabbt och gott. Men man vill ju variera sig lite så idag blev det stuvad vitkål! Har aldrig gjort det tidigare och det var riktigt gott. Pappa var här och åt och det fick gott betyg:). Passar lika bra till kött, fisk och fågel.


Stuvad vitkål m paprika & lök
4-6 port

1/2 vitkålshuvud
1 röd paprika
1 hackad gul lök
4 dl grädde
1 dl creme fraiche
salt & peppar
smör att steka i

Skär vitkålen i mindre bitar och stek den i smöret. Tillsätt paprika och lök och fräs några min. Häll i grädde och creme fraiche. Låt koka i ca 20 min. Smaka av med salt & peppar.

2 kommentarer:

  1. Stuvad vitkål är riktigt gott, men nu var det länge sedan jag åt det så tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  2. ser jättegott ut. ska jag laga till kycklingen i morgon .Carola

    SvaraRadera