söndag 3 juni 2012

Gräddstuvad LCHF pytt i panna

Hittade lite skivspill på Maxi för 39 kr/kg så ikväll blev det gräddstuvad pytt i panna. Tycker det är kanon att butikerna tar till vara på allt spill ifrån charken och säljer. Spännande att se vad man får i förpackningen är det också:). Idag fick vi kassler, rostbiff, skinka och salami.


4 pers

400g skivspill
10 cm strimlad purjolök
200g skivade chaminjoner
2 st vitlöksklyftor
4 dl grädde
1 msk soltorkade tomater creme
1 dl syltlök
sv.peppar
smör att steka i

Stek svampen och purjon. Pressa i vitlöken och låt smakerna blandas. Skär skivspillet i mindre bitar och lägg ner det i pannan. Häll på grädde, syltlök, soltorkade tomatercreme och svartpeppar. Låt allt koka ihop i ca 20 min. Servera med t.ex sallad.


1 kommentar:

  1. Tack för all härlig inspiration jag får varje gång jag besöker din blogg! Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade hit, men har lagt adressen bland favoriterna och tittar in ibland. :-)

    SvaraRadera