lördag 24 mars 2012

Våfflor LCHF


Imorgon är det våffeldagen och jag tänkte bjuda på det receptet jag brukar göra efter. Servera våfflorna med hemmagjord sylt och grädde! Våfflorna smakar som vanliga men är platta.


Våfflor
ca 10 st

2 dl grädde
1 dl bubbelvatten
4 ägg
50g smält smör
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
smör till våffeljärnet

Vispa ihop ingredienserna och låt svälla 5 min. Jag brukar använda elvisp. Grädda våfflorna som vanligt.

Chokladvåfflor - tillsätt 1 msk kakao och 1/2 krm stevia el lite honung om du klarar det.

4 kommentarer:

  1. Super super tack för alla dina goda recept....Just love it :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Vad roligt att du gillar dem!:)

      Radera
  2. Testade ditt recept till min dotter igår och det funkade perfekt för hennes mage och smakade toppen tyckte både jag och hon :)
    Tack!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsegod:) Vad bra att det funkade för din dotters mage. Och att det föll er båda i smaken:)

      Radera