fredag 14 oktober 2011

Jag måste erkänna en sak....


För en vecka sedan köpte jag hem 2 påsar med nya Polly Rocks. Syftet med det var att de påsarna skulle vi ha till min sambos 40 års fest imorgon. Jag har ju ett planerat avsteg från kosten imorgon så jag tänkte att jag skulle testa dem. 

Nu till erkännandet...
I söndags öppnade jag en av påsarna. Tänkte att jag skulle testa en av varje sort(3 st). Sen spara resten till festen imorgon. Det gick faktiskt bra! Att bara ta 3 st i söndags... Sen blev det 3 till i måndags och tisdags. Och i onsdags så blev det lite fler.... Jag har inga som helt problem att äta några godisar nån gång ibland om det är ett planerat avsteg som det är imorgon. MEN när jag trillar dit flera dagar i rad och sötsuget sätter in ordentligt är det inte roligt. Ni tänker kanske men herre gud! Det är ju "bara" 3 bitar några dagar i rad! Så farligt är det väl ändå inte. Men JAG tycker det! Jag hade inte planerat att äta 3 bitar flera dagar i rad. Och hur min mage mådde i onsdags ska vi inte prata om.... eller ångesten.

Så vad har jag lärt mig av detta då? Att INTE öppna påsen innan det planerade avsteget såklart:) Lätt eller hur? Jag får hoppas att inte sockerjävulen sitter på axeln nästa gång också så slipper jag att må dåligt. 


Bild: cloetta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar