torsdag 22 september 2011

Uppdatering 100 dagar

Jag är ju med i Räkan´s 100 dagars utmaning och nu är det 45 dagar kvar om jag räknat rätt. Så det är väl på tiden att ni får en lite uppdatering om hur det går för mig:) Det går faktiskt riktigt bra! Höften är nästan helt läkt och jag har börjat ökat på mina joggingrundor till 5 km. Snart ska jag ge mig på milen för första gången! Undrar hur det kommer gå. Jag har ju satt ett av mina 100 dagarsmål att klara milen under 60 min. Nu hade jag ju inte räknat med att på en skadad höft så vi får se om jag klarar målet. Bara att klara av att springa milen utan att promenera något är ett mål det också. Min träning ser ut så här just nu:

Löpning: tis,tors och lördag 2.5-5km
Styrka: efter löpningen kör jag alltid 100 magövningar, rygglyft ca 50st, armhävningar(så många jag orkar). Övningarna jag fick från naprapaten delar jag upp under de andra dagarna.
Måndagar alltid vilodag.

Kosten fungerar utan problem. Unnar mig nån ruta mörk choklad(70-90%) nästan varje dag till kvälls teet. Jag får resultat även fast jag äter chokladen så den fortsätter jag med:)

Ska försöka att uppdatera lite oftare nu. Har varit innei en liten bloggsvacka ett tag. Bloggen blev ett "måste" och då blev det lite tråkigt tyvärr. Det ska vara roligt att blogga så jag försöker hitta tillbaka nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar