onsdag 3 augusti 2011

Naprapaten

Igår var jag hos naprapaten på jobbet och fick behandling av höften. Han använde nån elsak som utstråla värme för att komma ner på djupet utan att trycka för mycket. Vi kommer ses på fredag igen och då ska han kolla mitt löpsteg och se om det är något med det som gör att jag får ont. Varför jag får ont bara på höger sida ska också utredas. Är jag sne i kroppen? Svagare på höger sida? Vad behöver jag träna upp för att inte få ont igen? Jag är oerhört tacksam att vi har en egen naprapat på jobbet som vi får gå till på arbetstid. Fick även stränga order att inte belasta höften förens det onda är helt borta. Inga långa promenader, cykling, simmning t.ex. Det han föreslog var att träna styrka undertiden, med fokus på mage/rygg. Inge benträning då belastar jag höften. Så jag får ta korta promenader på 10-15 min och träna mage och rygg några veckor framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar