onsdag 31 augusti 2011

Jag är så stolt!

Idag så tog jag med mig Måns och sambon på en lättare löprunda. Jag måste börja försiktigt med löpningen så min onda höft inte kommer tillbaka. Så det blev en tur på 2.5 km i lugnt tempo, säkert 7-8 min/km. Måns fick ett par riktiga löparskor i helgen som han provade för första gången idag. Jag blir riktigt stolt och imponerad över Måns. Han sprang nästan hela rundan, lite kortare gåperioder på max 1/2 min ett par gånger bara. Jag joggade på på stället när han ville vila. Och det roligaste av allt var ju såklart att han tyckte det var riktigt roligt! Snart kommer han springa om mig i spåret. För er som inte vet det så är Måns 5 år:)  Läste i nyaste nr av Runners World att det är jättebra att man springer med sina barn, även de i Måns ålder. Jag har varit lite fundersam om han är för liten för löpning men så är inte fallet. Självklart så får han springa i sin takt och så länge han vill. Inga krav eller så. Det blir så naturligt för Måns att man ska springa ibland då båda hans bonus-syskon springer flera gånger i veckan och han ser upp till dem jättemycket och vill gärna leka med dem. Löpningen är en lek för Måns. Nu är det bara att hoppas att han håller "lek" intresset kvar:)

Ni som har barn, tränar ni med dem? Och isf vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar