onsdag 4 maj 2011

Jag har börjat springa......



Ja det är sant! Ni som känner mig vet att jag alltid har tyckt att springa är SÅ tråkigt. Har försökt mig på det ett antal gånger men tröttnat efter typ första eller andra rundan. Men nu, NU så funkar det helt ok:) Jag har börjat i min egen takt och inte stressat. Tycker fortfarande inte att det är jättekul att springa men det går lättare och lättare. Och jag orkar springa längre och längre. Så nu är det faktiskt lite kul:) Har väl sprungit i 2 månader nu och i snitt 3 ggr/vecka. Skit vilken konstant träningsvärk jag hade de första veckorna! Men nu har benen vant sig vid träningen och jag har inte lite mycket träningsvärk längre. Varannan vecka när Måns är hos mig så är han också med och springer. Han tycker det är så kul! Då brukar jag och Måns springa 1 km medans de övriga i familjen springer 2,5km. Sen byter vi så att jag springer 2,5km och Måns och de andra springer 1 km:) Nån gång har Måns sprungit 3 varv i 1km spåret! Måns bli 5 år nästa vecka, blivande maratonlöpare kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar