torsdag 7 april 2011

Chokladschampo


Jag beställde ju chokladschampo från jordklok för ett tag sedan. Och jag måste bara säga vilket schampo! Luktar underbart gott av choklad och mitt hår är glansigare och mjukare. Det innehåller flavonoider som har antioxidanta egenskaper. Choklad innehåller dessutom serotonin och phenylethylamine, två ämnen som produceras naturligt i kroppen när vi är glada. När jag inte kan äta choklad varje dag så kan jag iallafall njuta av den underbara doften i duschen:)

Faith in Nature använder endast naturliga ingredienser i sina produkter, samtliga är fria från syntetiska konserveringsmedel, färgämnen och artificiella aromer. Dessutom används varken SLES (Sodium laureth sulphate) eller SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en vanlig ingrediens i ”skummande” produkter vilka kan ha en irriterande effekt på huden. Ej testade på djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar