tisdag 19 april 2011

Alla dessa kemikalier....

Har ni tänkt på hur mycket kemikalier vi får i oss varje dag? Via mat, hudvårdsprodukter, rengöring och tvättmedel m.m. Har ni vänt på tex schampoflaskan och vetat vad alla ingredienser är? Det är skrämmande hur mycket skit de stoppar i produkterna. Jag har börjat byta ut våra produkter här hemma till sådana med mindre eller inga tillsatser/kemikalier alls. I matväg är det ju ganska lätt med tanke på att jag lever efter lchf. Att äta så rena produkter(gärna ekologiskt) som möjligt tillhör ju lchf. Produkter som jag bytt ut hemma är: schampo, balsam, duschgel(choklad! underbart!), ansiktsprodukter(rengöring, vatten, creme), diskmedel, tvättmedel, tandkräm, deo. På hudvårdsprodukterna märker jag stor skillnad. Jag är en riktig torris i vanliga fall med sen jag började med choklad duschgel tex så är jag inte lika torr längre.

Produkterna köper jag ifrån Jordklok och Eleven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar