onsdag 23 mars 2011

Magsjuka:(

Jaha då har man åkt på magsjuka:( Jag hatar att vara sjuk och speciellt magsjuka. Jag har så himla svårt att komma igång att äta efter det. Natten till måndag vart jag magsjuk. I måndags blev det flytande föda hela dagen(vatten och hemmagjord blåbärssoppa). Jag ville verkligen inte bryta lchf. Men i går mådde jag så illa av att inte ha ätit något och det enda jag kunde få i mig var rostat bröd! Men va fan jag måste ju bli frisk och då äter jag det kroppen vill ha just nu och tar tag i lchf när jag är ok igen. Vill ni ha receptet på hemmagjord blåbärssoppa utan socker(endast socker från blåbär) så kommer det här:

Blåbärssoppa
ca 6 dl

250g frysta blåbär
4 1/2 dl vatten
1 tsk vaniljpulver
2 tsk gelatinpulver

Koka upp allt i en kastrull och låt koka ca 10-15 min. Mixa i matberedaren/blender. Serveras varm eller kall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar