måndag 7 februari 2011

Rosa kokostoppar LCHF

Dessa små rosa godingar gjorde jag i fredags. Råkade ha i lite mycket röd karamellfärg bara:) Inte meningen att de skulle bli SÅ rosa utan lite mer ljusrosa. Men, men. Nästa gång blir de till att vara lite försiktigare med färgflaskan.


Kokostoppar LCHF ca 20 st

50 g smör
2 st ägg
200 g kokosflingor
rivet skal av 1 lime eller 1/2 citron
1 krm stevia
ev. några droppar karamellfärg

Gör så här: Sätt ugnen på 175 gr. Smält smöret. Färga kokosflingorna med karamellfärgen. Blanda i övriga ingredienser. Låt smeten stå och svälla i 10 min. Format till bollar eller toppar och lägg på plåt med bakplåtspapper. Grädda i 7 min(varmluftsugn) eller 10 min i vanlig ugn. 



2 kommentarer:

  1. Men dom vart ju jättefina :)

    SvaraRadera
  2. blev jätte fina så jag tänkte göra blåa till min 5åring i morrrn men färgen var för gammal =(

    SvaraRadera