tisdag 1 februari 2011

Jag äter det jag vill!

Hade en liten diskussion på lunchen idag. Det började med att en person tyckte att min mat såg så god ut:) Hade med mig kasslergryta och blomkål. Sen kom kommentaren: har du inge ris till!? -Nej det har jag inte. Har inte ätit ris, pasta, potatis eller bröd sen 1:a januari, sa jag. Då kom det här med att man kan äta allt bara men rör på sig. Och att jag inte behöver gå ner i vikt. Men jag är inte ute efter att gå ner många kilo. Jag vill vara frisk, pigg, orka med vardagen och jobbet bättre. När jag åt som jag gjorde innan så var jag trött ofta, sov mycket men vaknade på nätterna flera ggr, hade huvudvärk var och varannan dag m.m. Nu på bara dessa veckor är jag piggare, sover hela nätter(oftast), ingen huvudvärk, och jobbar bättre. Det är den här kosten min kropp vill ha! Jag tvingar inte på någon att börja med lchf. Frågar någon om lchf så svarar jag gärna. Vill andra äta mycket kolhydrater så får de göra det. Men låt mig äta det jag vill utan att någon lägger sig i då också tack!

1 kommentar:

  1. Visst är det så! Själv önskar jag att jag inte skulle vara en sån "kolhydratknarkare". Jag älskar kolhydrater och tror att jag skulle ha svårt att låta bli dem. Men vem vet, jag kanske provar nån gång och gillar det! Häromdan höll jag faktiskt i kokboken du tipsade om, men ställde tillbaka den.. Jag är inte redo att släppa mina "kolisar", inte än... :-)

    SvaraRadera